Jeżeli chcą Państwo wpływać na kształt naszej lokalnej rzeczywistości, zapraszamy Państwa, jako autorów i realizatorów projektów, zgodnych z celami naszej Fundacji. Szczegóły dotyczące procedury realizacji projektów znajdują się w REGULAMINIE FINANSOWANIA. To dzięki Państwa pomysłom i znajomości lokalnych potrzeb realizujemy nasze działania. Dzięki dołączaniu do naszego Zespołu kolejnych osób chcących realizować projekty wspólnie zmieniamy świat.
REGULAMIN FINANSOWANIA projektów ze środków
Fundacji SCALAM – PROSTUJEMY DROGI ŻYCIA
1. Fundacja określa program działalności na dany rok i informuje o tym zainteresowane współpracą podmioty.
2. Zarząd Fundacji po zatwierdzeniu przez Radę Fundacji programu działalności na dany rok, finansuje zgłaszane do Fundacji projekty i wspiera instytucje, organizacje pozarządowe i kościelne, zorganizowane grupy i osoby fizyczne w zakresie ustalonym w programie działalności Fundacji na dany rok.
3. Działania, o których mowa w pkt 2 winny być prowadzone w oparciu o kompletny scenariusz działań, zaplanowaną ocenę efektów projektu (np. wykonaną po 3 miesiącach). Działania, o których mowa wyżej mają mieć przede wszystkim charakter działań długofalowych, prowadzących do osiągnięcia konkretnego celu.
4. Podmiot realizujący projekt/y wypełnia wniosek (załącznik nr 1) i składa go do biura Fundacji. Można tego dokonać w dwojaki sposób:
a) złożyć wniosek do biura Fundacji, najpóźniej na dwa miesiące przed terminem realizacji projektu
lub
b) wypełnić i wysłać odpowiedni formularz na stronie Fundacji, najpóźniej na dwa miesiące przed terminem realizacji projektu. Uwaga! Przy wypełnianiu elektronicznego wniosku należy pamiętać o załączeniu kosztorysu projektu. Znajdą go Państwo na naszej stronie w zakładce: do pobrania (załącznik nr 3)
5. Do wniosku należy dołączyć statut organizacji lub określić podstawę działania.
6. Zarząd Fundacji rozpatruje wniosek, opiniuje i kwalifikuje czy jest zgodny z celami i programem działania Fundacji. Po akceptacji projektu, informuje o tym wnioskodawcę, zatwierdza ostateczny kształt projektu i podpisuje stosowne umowy lub porozumienia.
7. Finansowanie realizowanych programów odbywać się będzie transzami (dotyczy dużych programów) lub jednorazowo, po sprecyzowaniu w umowach (w porozumieniu) i skontrolowaniu przez Zarząd Fundacji.
8. Sprawozdanie (wg wzoru załącznik nr 2) należy złożyć do Zarządu Fundacji w ciągu 30 dni od zakończenia realizacji projektu.